top of page

פודקאסט עוצמה | לגלות את החוזקות - פרק 10

יזמות אורחת: רותי סובל-לוטנברג, מייסדת ומנהלת פדגוגית של יוצרים שינוי ישראל, אשר פועלת בשיתוף עם עמותת @Designforchange יוצרים שינוי הגלובאלית שכוללת 65 מדינות בעולם.



"הדרך היחידה לעשות עבודה נהדרת היא לאהוב את מה שעושים". (סטיב ג'ובס)


 במקרה או שלא במקרה, השיחה עם רותי התחילה בנושא מעורבות חברתית, שהוא נדבך מאד משמעותי בתיכון. רותי הסבירה שמעורבות חברתית אמיתית הוא חלק מחינוך לאזרחות, וכאשר עושים מעורבות חברתית כחלק מבית הספר, כערך של להיות אזרחים זו הכנה לחיים האמיתיים, איך להיות חלק מהקהילה. ביוצרים שינוי, מתחילים בסוציאליזציה ליזמות, מעורבות חברתית, היכולת להיות חלק מהחיים בבית הספר ומחוץ לבית ספר.


סיפור החיים המרתק של רותי מתחיל בנערה בת 16, שעלתה מארצות הברית לישראל, מטעמי ציונות וערכים יהודיים. כבר כנערה היא התחילה ליזום כמתנדבת בשכונת הארגזים בתל אביב. דרך ההתנדבות היא הכירה את מרכז ההדרכה בתל אביב של ביכורי העיתים והחלה לפתח תוכניות להכשרת פעילי נוער. בהמשך, ניהלה את בית התלמיד בנוה עופר, תל כביר בזמנו. היא המשיכה ופתחה את החנות "עוץ לי" ברמת אביב- למשחקים חינוכיים וסדנאות להורים.


עד היום הקימה ופיתחה מספר מיזמים חברתיים. אחד הבולטים הוא המיזם ריץ' רץ' – יום הולדת מעולם אחר. הרעיון היה להכין ערכת יום הולדת לפי נושאים ולהעצים את ילד יום ההולדת. את מיזם ימיי ההולדת היא הצליחה להפיץ בכל הארץ באמצעות מעגל נתינה.


המיזם מעורר ההשראה של רותי בשנים האחרונות הוא הקמת יוצרים שינוי, ישראל. רותי משתפת בתובנות שלה כיזמית, ואיך יזמות קשורה לחשיבה חיובית, העצמה רגשית ופיתוח חוסן. עוד בשיחה אפשר לשמוע איך מיזם נולד? האם קל או קשה להיות יזם? איך יוצרים מיזמים שהם מעגל נתינה, כאלה שמחברים בין ילדים ומרעיפים טוב על אנשים, הסביבה והעולם?


להאזנה לפרק הפודקאסט



0 comments
לרכישת עוצמה
bottom of page