top of page

פודקאסט עוצמה | לגלות את החוזקות - פרק 12

יושרה

אורחת: ד"ר תמי של (עבודי), חוקרת לפילוסופיה של החינוך בשילוב תרבויות ומגדר. מתמקדת במונח Caring ושיטת המחקר שלה משלבת פילוסופיה עם אתנוגרפיה.



״השקר הכי טוב, זה האמת"

את המשפט הזה תמי שמעה מאביה, והמסר הזה הוטמע בתוכה והוביל אותה בחייה הפרטיים ובמהלך הלימודים והמחקרים שערכה. כך התחילה השיחה על החוזקה 'יושרה' והמשכנו והפלגנו לחיים, לפילוסופיה, לחברה, לתרבויות שונות ואז חזרנו לאמת הפנימית שלנו, בחיים שלנו.

 

בערכת עוצמה, יושרה (אינטגריטי), נמצאת תחת אחריות חברתית. היא מוגדרת כ:"היכולת לנהוג ביושר ובהגינות, להיות מחויב לאמת הפנימית שלי, ולפעול על פי העקרונות שאני מאמין בהם".

 

שאלנו האם לוקח זמן לגלות את האמת הפנימית שלנו? האם היושרה באה מהבית? האם זה ניתן ללמידה? איך מוצאים את האיזון בין האמת הפנימית שלי לבין הצורך להיות קונפורמי לחברה בה אנו חיים, לציפיות מאיתנו? ואיך עוזרים לילד להאמין בעצמו ובאמת הפנימית שלו? ובעיתוי מושלם ליום האישה, דיברנו על היכולת של נשים לדבוק באמת הפנימית שלהן.

 

ממני אליכם, רוצה לומר שמתוך השיחה לקחתי את המחשבה על חיבור היושרה לחינוך. כמו שתמי אמרה: "החינוך הוא כמו בושם. בכל רגע וזמן נתון אנחנו לא יודעים איך ייספג ויריח על הגוף, אבל אנחנו רוצים לתת חינוך מסוים."


להאזנה לפרק הפודקאסט






0 comments
לרכישת עוצמה
bottom of page